'' အေမြ ''

Two men look out through the same bars.One sees the mud, and one the stars.
''တစ္ေနရာတည္းကေန လူႏွစ္ေယာက္အျပင္ကိုလွမ္းၾကည့္ေတာ့တစ္ေယာက္ကရႊံ႕ႏြံေတြကိုပဲျမင္ၿပီး တစ္ေယာက္ကၾကယ္တာရာေတြကိုျမင္တယ္''
(တစ္)
''အလကားအခ်ိန္အကုန္ခံၿပီး စာေပစကားဝိုင္းသြားၿပီးနားေထာင္ေနတယ္၊ဗီဒီယိုဟာသကား ၾကည့္ရတာကမွ ရယ္ရအံုးမယ္''
''အကို႕ ဗီဒီယိုကားကရင္ဘတ္မမွန္ဘူး...စာေပစကားဝိုင္းမွာ ညီသိပ္ႀကိဳက္တဲ့ ေႏြတစ္ည ဝတၴဳစာအုပ္ ကို ေဆြးေႏြး ခံစားၾကတယ္...စာအုပ္ထဲက ကိုကိုနဲ႕ ခင္ေဝတို႔ရဲ႕ လူတန္းစားကြာဟမႈ၊ ပညာတတ္ Óဥ္နဲ႕ အရင္းမဲ့ ... အမ်ားႀကီးပဲ ေတြးစရာေတြ''
လူငယ္ေလးႏွစ္ေယာက္၏စကားက အၾကားအာ႐ုံမွ ႏွလုံးသားဆီေရာက္ရွိလာၿပီး ခံစားမႈႏွစ္ခုက တစ္ၿပိဳင္နက္တည္း ျဖစ္လို႔လာသည္။ အလုိမက်မႈႏွင့္ ၾကည္ႏူးမႈတို႔ပဲျဖစ္ပါသည္။
x x x x x
ကြၽန္ေတာ့္မွာ ေမာင္ႏွမ ၇ ေယာက္ရွိသည္။ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ဖခင္ႀကီးက သားသမီးအားလုံးကို စာအုပ္ ေတြႏွင့္ပတ္ သက္ၿပီး လြတ္လပ္စြာဝယ္ယူခြင့္ေပးခဲ့ပါသည္။ မွတ္မိပါေသးသည္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ငယ္ငယ္က ေရႊေညာင္ၿမိဳ႕ေလးရဲ႕ ဘူတာ႐ုံမွာ ၿပံဳးစာေပ ဆိုသည့္ စာအုပ္အေရာင္းဆိုင္ေလးတစ္ဆိုင္ရွိခဲ့ဖူးပါသည္။ သည္စာအုပ္ ဆိုင္မွာ အေဖက ကြၽန္ေတာ္တို႔ေမာင္ႏွမေတြအတြက္ ဘီလ္ ဖြင့္ေပးထားေပးခဲ့တာေၾကာင့္ ကာတြန္းစာအုပ္တစ္အုပ္ ျပား ၆ဝ ေခတ္မွာ ကြၽန္ေတာ္တို႔ဘူတာေရာက္တိုင္း စာအုပ္မ်ားကို ေဖါေဖါသီသီ ဝယ္ခဲ့ၾကပါသည္။ ေမာ္ဒန္ကာတြန္း၊ ရႊင္ၿပဳံး၊ ေတဇ၊ ေရႊေသြး၊ တုိင္းရင္းသားပုံျပင္မ်ား၊ အီစြတ္ပုံျပင္မ်ားပဲ ျဖစ္ပါသည္။ အေဖ့လခ ၁၈၅ က်ပ္မွာ တစ္လတစ္လ ၁ဝ က်ပ္ေလာက္ေတာ့ကုန္လိမ့္မည္ထင္သည္။
ေနာက္ေတာ့ အေဖက စာေပဗိမာန္စာအုပ္ေတြကို စာတိုက္ကတဆင့္ မွာေပးပါသည္။ ေတာင္ႀကီးေရာက္သည့္ အခါ ဗန္းေမာ္တင္ေအာင္၊ ေသာ္တာေဆြ၊ ေရႊဥေဒါင္း၊ ဒဂုန္ေရႊမွ်ား၊ တကၠသိုလ္ဘုန္းႏိုင္၊ ခင္ႏွင္းယု စသည့္ စာအုပ္မ်ား ဝယ္လာ ေပးတတ္ပါသည္။ ငယ္စဥ္ကတည္းက ကြၽန္ေတာ္သတိထားမိခဲ့သည္မွာ အမအႀကီးဆုံး မမသန္းႏွင့္ အကိုႀကီး ကိုရဲဝင္း တို႔က အေဖဝယ္လာသည့္ စာအုပ္မ်ားကိုမဖတ္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။ မမသန္းက ေရဒီယို ဇာတ္လမ္းပမာ၊ အသံလြင့္ဇာတ္လမ္း တို႔ကို စြဲစြဲလန္းလန္းနားေထာင္တတ္ၿပီး အကို ကိုရဲဝင္းကေတာ့ ေဘာလုံးပြဲၾကည့္ ဘိလိယက္ထိုး တစ္ပါတ္တစ္ခါ ေတာင္ႀကီးသို႔သြားၿပီး ႐ုပ္ရွင္ၾကည့္တတ္ပါသည္။အမလတ္္ မေဝ၊ အကိုလတ္ ကိုရဲတင္ႏွင့္ ကြၽန္ေတာ္က အထက္ေအာက္ ေမာင္ႏွမေတြျဖစ္တာေၾကာင့္ တရင္းတႏွီးရွိၿပီး နင္ ငါႏွင့္စကားေျပာတတ္ပါသည္။ စာအုပ္မ်ားႏွင့္ပတ္သက္လို႔လည္း အႀကိဳက္ခ်င္း တူၿပီး စာအုပ္လုပြဲေလး မၾကာခဏျဖစ္၊ ရန္ျဖစ္တတ္ပါသည္။
ေနာက္သိပ္မၾကာခင္မွာပဲ ကြၽန္ေတာ့္ေအာက္ညီမ မဂ်ဴးလဲ ကြၽန္ေတာ္တို႔ စာအုပ္လုပြဲမွာ ပါဝင္လာပါသည္။ အငယ္ဆုံးညီမ မဆူးကေတာ့ ေဆာ့ကစားတာ မုန္႔ဆိုင္မွာမဲႏွိက္တာ ေလာက္ကိုသာ မတ္ေမာတတ္တာကို ကြၽန္ေတာ္သတိထားမိခဲ့သည္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ေမာင္ႏွမေတြ ဘယ္လိုသည့္အတြက္ေၾကာင့္လည္း စာအုပ္ေတြႏွင့္ သားသမီးေတြကို ရင္းႏွီးေစၿပီး စာအုပ္ ကေပးေသာ အသိႏွင့္ ဘဝ အေန၊ စိတ္အေန ျမင့္မားဖို႔ကို ေမွ်ာ္လင့္ခဲ့ပုံရပါသည္။ သို႔ေသာ္ အေဖ့သားသမီး ကြၽန္ေတာ္တို႔ ေမာင္ႏွမမ်ားမွာ တကၠသိုလ္အသီးသီးမွ ဘြဲ႕ေတြ႕ရခဲ့တာသာတူညီၿပီး၊ က်န္ေသာအေနအထားမွာေတာ့ အသြင္ကြဲ၊ ဝါသနာ ကြဲ၊ ယုံၾကည္ရာကြဲလႊဲမႈေတြႏွင့္ ေလွ်ာက္ေသာလမ္းတို႔လည္းမတူညီခဲ့ပါေလ။
(ႏွစ္)
အခုခ်ိန္မွာေတာ့ အမႀကီး မမသန္းပင္ တကၠသိုလ္ပါေမာကၡအျဖစ္မွ အၿငိမ္းစားယူခဲ့ၿပီ။ ေက်ာင္းပညာရပ္ တစ္ခု တည္းကိုသာ ဘဝအတြက္ အျမဳေတဟု သတ္မွတ္ထားခဲ့ေသာ အမႀကီးက ဟိုး ငယ္စဥ္တုန္းကလို ေရဒီယို ေရွ႕မွာ ဇာတ္လမ္းပမာ၊ အသံလြင့္ဇာတ္လမ္းေတြကို နားမေထာင္ျဖစ္ေတာ့။ သူ႔ထက္ပိုေသာကိုရီးယာဇာတ္လမ္း စီးရီးေတြမွာ ေမ်ာပါေနၿပီ။ ျမဝတီ၊ MRTV, MRTV4တို႔ႏွင့္ပင္ အားမရ မီးလာတိုင္းအေခြငွားၾကည့္ေနေတာ့ သည္။
စာတမ္းေတြအမ်ားႀကီးျပဳစုခဲ့ေသာ ဘာသာရပ္ကိုပင္ တစ္ခ်က္လွည့္မၾကည့္ေတာ့။ ဘယ္အခ်ိန္က ေစာင့္စားေနမွန္း မသိရေလာက္ေအာင္ တစ္ဝတစ္ၿပဲ ၾကည့္ေနေတာ့သည္။ အမႀကီးကို ပတ္ဝန္းက်င္ထိန္းသိမ္းမႈ ျမစ္ဆုံ၊ ဧရာဝတီ၊ အိုစမာဘင္၊ ေဝါထရိတ္စင္တာ၊ လႊတ္ေတာ္အစည္းအေဝး ဘာမွသြားမေမးေလႏွင့္...။
အကိုႀကီး ကိုရဲဝင္းကေတာ့ ေဘာလုံးသမားအေျပာင္းအေရႊ႕ကိုပင္လည္း အလြတ္ရသည္။ အသင္း မန္ေနဂ်ာ၊ ဒိုင္လူႀကီးအမည္ကိုပင္ အတိအက် မွန္ေအာင္ေျပာႏိုင္သည္။ ကလပ္အသင္းက ေဘာလုံးသမားကို မိခင္ႏိုင္ငံႏွင့္ပါ တြဲသိေနသည့္အျပင္ ဘယ္ပြဲတုန္းကဘယ္လိုဂိုးသြင္းခဲ့တာ ဆိုတာကိုပါ အကြက္က်က်ေျပာႏိုင္ တာမို႔ အားကစား ဂ်ာနယ္ေတြထဲကအမွားအယြင္းကိုပင္ ေထာက္ျပႏိုင္ေလာက္ေအာင္ေဘာလုံးပြဲေတြအေပၚ ႐ူးသြပ္လြန္းပါသည္။ လြန္ခဲ့ေသာ ၄-၅ ႏွစ္တုန္းခန္႔က ၾကည့္ေနၾကေဘာလုံးပြဲ႐ုံသို႔ ညေန ၆ နာရီ ခြဲပြဲကစားသည့္ ပရီးမီးယားလိဂ္ပြဲအမီ ဆိုက္ကားစီးသြားလိုက္ပါသည္။ ဆုိက္ကားက ေဘာလုံးပြဲ႐ုံရွိရာ လမ္းထဲသို႔ ခ်ိဳးအေကြ႕မွာ တစ္ဖက္ကလာသည့္ ဆိုင္ကယ္ႏွင့္တိုက္မိၿပီး ဆိုက္ကားေပၚက လြင့္စင္က်ကာ တံေတာင္ၿပဲ၊ ဒူးကြဲျဖစ္လိုက္ ေသးသည္။ ဒဏ္ရာအတိမ္အနက္မသိေသးပဲ ေသြးပူပူျဖင့္ ဆိုင္ကယ္သမားကို '' ရတယ္ညီေလး...ဘာမွ မျဖစ္ဘူး ေအးေဆးပါ'' ေျပာၿပီးေဘာလုံးပြဲမမီမွာ(အမွန္ကေၾကးမထည့္လိုက္ရမွာ)စိုးရိမ္စိတ္ႏွင့္အလူးအလဲျဖင့္ ေဘာလုံးပြဲ႐ုံအေျပးသြားခဲ့သည္။ ပထမပိုင္းပင္မၿပီးေသး တစ္ကုိယ္လုံးနာက်င္ၿပီး အိမ္အေရာက္ျပန္ခဲ့ေတာ့ မလႈပ္ႏိုင္ေတာ့ၿပီ၊ ပုဂၢလိကေဆး႐ုံမွာ တစ္ပါတ္ေလာက္တက္လိုက္ရၿပီး ေငြ ၅ သိန္းခန္႔ ကုန္သြားခဲ့ဖူးသည္။ သို႔ေသာ္လည္းပဲ အကိုႀကီးကား ေဘာလုံးပြဲေတြ အေပၚမွာရင္ခုန္ဆဲ။
ျပည္သူ႔ေခတ္၊ ေမာ္ဒန္၊ ဝီးကလီးအလဲဗင္း၊ ျမန္မာတိုင္း၊ ဗြိဳက္စ္ ...စသည့္ ဂ်ာနယ္ေတြကို မၾကားဖူး၊ မသိ။ ဖတ္စ္အလဲ ဗင္း၊ အိုလံပစ္၊ စေပါ့လိုက္၊ ဟိုက္လိုက္၊ အင္အား၊ ဝင္းနား၊ တက္လမ္း တို႔ကိုေတာ့ အထပ္လိုက္ ဝယ္ဖတ္တတ္ သည္။ '' ဧရာဝတီရဲ႕က်မ္းမာေရးဆိုတာ ဘာကိုေျပာတာလဲ'' ဟု ေမးတတ္ေသာ ကြၽန္ေတာ့္ အကိုက ႏိုင္ဝင္းေဆြမသိ၊ ေဒၚခင္မ်ိဳးခ်စ္ မသိ၊ ဒဂုန္တာရာသက္ရွိထင္ရွားရွိေသးတာလည္းမသိ သည့္ထက္ ဆိုးတာက ကိုယ့္ႏိုင္ငံ၏ သမၼတ၊ ဒုတိယသမၼတတို႔၏ အမည္ကိုပင္ အလြဲလြဲအေခ်ာ္ေခ်ာ္ေျပာေနျခင္းပင္။
x x x x x
ငယ္စဥ္တုန္းက စာအုပ္လုဖတ္ခဲ့ေသာ ကြၽန္ေတာ္ႏွင့္တစ္ေယာက္ျခား အစ္မမေဝက ဆရာျမသန္းတင့္ရဲ႕ ဓားေတာင္' ဝတၴဳစာအုပ္ကို အေဖဝယ္လာေပးေတာ့ အခန္းတံခါးပိတ္ဖတ္ေနခဲ့သည္မွာ အေတာ္ၾကာသည္ကို ကြၽန္ေတာ္ျပန္အမွတ္ ရေနျပန္သည္။ မေဝဖတ္ၿပီး ကြၽန္ေတာ္တို႕အလွည့္ေရာက္ေတာ့ ဥာဥ့္ပင္အေတာ္နက္ေနၿပီ။
''နင္ကလဲဟာ...စာအုပ္တစ္အုပ္ဖတ္တာဒီေလာက္ပဲၾကာရလား''
''အဟင္း...ငါဖတ္ၿပီးမဝလို႕ ေနာက္တစ္ေခါက္ျပန္ဖတ္ေနတာ''
အစ္မ မေဝကမ်က္ရည္ကေလးတစမ္းစမ္းႏွင့္ေျပာေတာ့ ကြၽန္ေတာ့္ေအာက္ညီမေလးမဂ်ဴးက စာအုပ္ကို စိတ္ဝင္စား ေနၿပီး သူအရင္ဖတ္ဖို႕ပူဆာေတာ့ ကြၽန္ေတာ့္အထက္ ကိုရဲတင္က''ေဆာရီးပဲ...ႀကီးစဥ္ငယ္လိုက္ ဖတ္'' ဆိုၿပီး စာအုပ္ကို ယူသြားေတာ့သည္။ သူကလည္းပဲ''ဓားေတာင္''ဖတ္တာအလြန္ၾကာသည္။ ႏွစ္ေခါက္ေတာ့ အနည္းဆံုးဖတ္လိုက္တာပဲ ျဖစ္ပါလိမ့္မည္။
ေနာက္ေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တို႕ေမာင္ႏွမေလးေယာက္ 'ဓားေတာင္'ထဲကဇာတ္ေကာင္ေတြျဖစ္သည့္ ကိုနႏၵ၊ ရဲျမင့္၊ သံေခ်ာင္း တို႕အေၾကာင္းေတြလုေျပာ၊ ငါးမန္းႏွင့္သံေခ်ာင္းတို႕၏ တိုက္ပြဲကို ျပန္သံုးသပ္ႏွင့္အရြယ္အလိုက္ ခံစားရေသာ စကားဝိုင္းေလးျဖစ္ခဲ့ပါသည္။
သည္တုန္းက အစ္မႀကီး မမသန္းႏွင့္ အစ္ကို ကိုရဲဝင္းတို႕ ကြၽန္ေတာ္တို႕ စကားဝိုင္းထဲမပါခဲ့ၾကပါ။
(သံုး)
အလကား အခ်ိန္ကုန္ခံၿပီး...ဆိုသည့္စကားေျပာခဲ့ေသာ လူငယ္ေလးသည္ ကြၽန္ေတာ့္တူကေလးပဲ ျဖစ္ပါသည္။
ညီသိပ္ႀကိဳက္တဲ့ ေႏြတစ္ညဝတၴဳစာအုပ္ကို ေဆြးေႏြးခံစားၾကတာဆိုသည့္ စကားကိုေျပာခဲ့ေသာ လူငယ္ေလးသည္ လည္း ကြၽန္ေတာ့္တူကေလးပဲ ျဖစ္ပါသည္။
သည္အေတြး၊ သည္အျမင္ေတြကို ပိုင္စိုးထားသူ လူငယ္ႏွစ္ေယာက္ကေတာ့ ကြၽန္ေတာ့္ေသြးသားရင္းခ်ာ ညီအစ္္ကို ဝမ္းကြဲေလးမ်ား ျဖစ္ၾကသည္ေလ။
တစ္ေယာက္က ရႊံ႕ကိုသာျမင္သည္
တစ္ေယာက္က ၾကယ္တာရာမ်ားကိုျမင္ခဲ့ပါသည္။
ဘယ္သူက ဘယ္သူ႕သားလဲ
ကြၽန္ေတာ့ပေဟဠိက ႐ိုးစင္းလြန္းေနမွာေလလား။ ။
(ေခတ္သစ္လူငယ္စာဖတ္ဝိုင္းမွ လူငယ္မ်ားသို႕ အမွတ္တရ)
ရဲသွ်မ္း

'' လမ္းလႊဲကေလးမ်ား ''


(တစ္)
တူ႐ူဦးတည္လာေသာလမ္းေၾကာင္းမွ ေသြဖည္သြားေစေသာကိစၥကို စြမ္းႏိုင္သည္က လမ္းလႊဲေလးမ်ား ပဲျဖစ္ပါသည္။ ကြၽန္ေတာ္က မီးရထားဝန္ထမ္းတစ္ေယာက္ျဖစ္သည္မို႔ ရထားသံလမ္းရဲ႕လမ္းလႊဲမ်ားအေၾကာင္းကို ေစ့ေစ့ငုငု သိထား႐ံုမွ် မက ဒုတိယ႐ုံပိုင္၊ ႐ုံပိုင္၊ ရထားထိန္း၊ တြဲမွတ္စာေရး၊ လမ္းခြဲကိုင္ တို႔ကို ရထားဥပေဒ၊ ရထားလုပ္ငန္းတာဝန္မ်ား သင္ၾကားပို႔ခ်ရသည့္ ရာထူးရယူထားသူတစ္ဦးလည္းျဖစ္သည့္အတြက္ လမ္းလႊဲေလး အေၾကာင္းက စာသင္ၾကားသည့္ အခါတိုင္း မပါမျဖစ္ပါလာရေတာ့သည္။
အဝင္လမ္းလႊဲ၊ အထြက္လမ္းလႊဲ၊ လမ္းေခ်ာ္လမ္းလႊဲဆိုၿပီး လမ္းလႊဲေလးမ်ားကို အဓိပၸာယ္ဖြင့္ဆိုၾကပါသည္။ ဦးတည္ရာလမ္းေၾကာင္းမွ အျခားလမ္းတစ္လမ္းသို႔ လမ္းလႊဲကိုေရႊ႕ေပး႐ုံျဖင့္ တိုက္႐ိုက္ေျပာင္းေရႊ႕ေစႏိုင္ေသာ လမ္းလႊဲေလးက အဝင္လမ္းလႊဲေလးျဖစ္ၿပီး၊ လမ္းလႊဲကိုေျပာင္းေပး႐ုံျဖင့္ မူလလမ္းေၾကာင္းကေန ေသြဖည္မသြား ေစႏိုင္ေသာလမ္းလႊဲက အထြက္လမ္းလႊဲပဲျဖစ္ပါသည္။ အဝင္လမ္းလႊဲေလးရဲ႕မေသခ်ာမႈက ထိတ္လန္႔ဖြယ္ ျဖစ္ေစႏိုင္ပါသည္။ လမ္းလႊဲလွ်ာဖ်ားေလးက ပင္မသံလမ္းကို စပါးလုံးတစ္ေထာက္အဟမရွိ ကပ္ေနမွသာ ရထားဘီးမ်ားက လမ္းလႊဲအတိုင္း အလိုက္သင့္ စီးေမ်ာသြားေပမည္။ စပါးလုံးတစ္ေထာက္စာမကအဟေလး ရွိသြားလွ်င္ေတာ့ ပါးေနေသာ ဘီးႏႈတ္ခမ္းႏွင့္ ေတြ႕ခိုက္မွာ လမ္းလႊဲေလး၏ လွ်ာဖ်ားေလးေတြကို ဆြဲခြါလိုက္ သလိုျဖစ္ၿပီး ရထားဘီးမ်ား ေခ်ာ္က်ေတာ့မည္။ ဘီးတစ္ဘီးစေခ်ာ္က်ၿပီဆိုလွ်င္ေတာ့ ေနာက္ပါဘီးမ်ားကလည္း ဆင့္ကာဆင့္ကာလိုက္ပါသြားမည္မွာ အေသအခ်ာပဲျဖစ္သည္။
တစ္ခါတစ္ရံမွာ ေရွ႕ဘီးမ်ားရဲ႕ဘီးႏႈတ္ခမ္းက မပါးမရွပ္ တန္းဝင္၊ တန္းမီ စံသတ္မွတ္ခ်က္ႏွင့္အညီဆိုလွ်င္ေတာ့ လမ္းလႊဲေလး လႊဲေပးထားေသာ လမ္းထဲ ဝင္ေရာက္လာၿပီး ေနာက္ဘီးမ်ား သို႔မဟုတ္ ေနာက္တြဲရဲ႕ဘီးမ်ားက စံသတ္မွတ္ခ်က္ေဘာင္ထဲက ယိမ္းယိုင္ တိမ္းလြတ္သြားၿပီဆိုလွ်င္ျဖင့္ ေရွ႕တြဲမ်ားက လမ္းတစ္လမ္း၊ ေနာက္တြဲမ်ားက အျခားလမ္းတစ္လမ္းေရာက္ရွိၿပီး ႏွစ္လမ္းခြဲထြက္ဆိုသည့္ေဝါဟာရေလးကို ေဝဖန္ေရး၊ သုံးသပ္ေရး၊ တာဝန္ယူေရး ဆိုသည့္ အစုအဖြဲ႕ေလးဆီက ပုံေသကားက် ေဖာ္ျမဴလာျဖင့္ ႏႈတ္တိုက္တဖြဖြရြတ္ဆိုၾကေတာ့မည္။
ပြိဳင့္လွ်ာေလးေတြက အၿမဲတန္းေကာင္းေနမွာလား၊ မပဲ့မရြဲ႕ အၿမဲရွိေနမလား၊ ပင္မသံလမ္းႏွင့္ လမ္းလႊဲ ပိြဳင့္လွ်ာၾကား ခဲတို႔အမိႈက္တို႔ဝင္သြားၿပီး လမ္းလႊဲေလးမကပ္လွ်င္ လမ္းေခ်ာ္တာေတြ၊ ႏွစ္လမ္းခြဲထြက္ေတြ ျဖစ္ကုန္ေတာ့ မွာလား...။''လား''ေတြနဲ႕ဖြဲ႕တည္တဲ့ေမးခြန္းေတြအတြက္ တုန္႔ျပန္အေျဖက မာထန္ထန္မျဖစ္ေတာ့သည္မို႔ လမ္းလႊဲလွ်ာ ေလးျပန္မေျပးသည့္နည္းကို ထက္ျမက္အဖိုးတန္ အေတြးအျမင္သစ္ျဖင့္ ကာကြယ္စီစဥ္ လိုက္ၾကေတာ့သည္။ လမ္းလႊဲလွ်ာေလးရဲ႕ေအာက္ေျခ သံလမ္းဖေနာင့္ကို သံခ်ိတ္ႏွင့္ခ်ိတ္၊ ဝတ္အူရစ္ အတိုင္း သတၴဳအဝိုင္းအျပားႏွင့္ တင္းၾကပ္ေအာင္ရစ္၊ ျပန္ျပဳတ္မထြက္ေအာင္ သတၴဳျပားႏွစ္ခုမွာပါသည့္ အေပါက္ႏွစ္ခုကို တြဲၿပီးေသာ့ခတ္။ သည္ေတာ့ လမ္းလႊဲေလးျပန္မေျပးေတာ့။
စက္ေခါင္းတြဲ၏ဘီးအဆမတန္ပါးရွပ္ေနလွ်င္ေတာ့ လည္း မတတ္ႏိုင္ လမ္းေခ်ာ္မွာပဲျဖစ္သည္။ သည္လမ္းလႊဲေလးကိုပဲ ဦးတည္ရာ ''လွန္''လိုက္လ်င္ေတာ့ အထြက္လမ္းလႊဲေလးပဲျဖစ္ေတာ့သည္။ လမ္းလႊဲလွ်ာမကပ္လည္း ျပႆနာမရွိ။ လမ္းေၾကာင္းမွန္ကေန လမ္းမႀကီးဆီကို ေရာက္သြားမွာျဖစ္ပါသည္။ လမ္းလႊဲညႇပ္ျဖင့္ ညႇပ္ထားလွ်င္ေတာင္မွ လမ္းလႊဲလွ်ာပဲ့႐ုံမွအပ တြဲဘီးမ်ားလမ္းေခ်ာ္က်လိမ့္မည္မဟုတ္။ သည္ေတာ့ လမ္းလဲႊေလးေတြမွာ အဝင္လမ္းလႊဲက အလြန္အေရးႀကီးပါသည္။ အတိမ္းအေစာင္း၊ အမွားအယြင္း မခံ။ ခရီးသည္၏ အႏၲရာယ္ကင္းရွင္းေရး၊ အခ်ိန္ဖင့္ေလးမႈကင္းရွင္းေနေရးတို႔သည္ အဝင္လမ္းလႊဲေလးမ်ား၏ စံႏႈန္းျပည့္ရပ္တည္မႈေပၚတြင္ မူတည္ေနသည္ဟု ထင္သည္။
ေနရာတစ္ေနရာတည္း၊ ႐ုပ္ဝတၴဳပစၥည္းတစ္ခုတည္း ျဖစ္ပါလွ်က္ ဆန္႕က်င္ဘက္လားရာေၾကာင့္ တန္ဘိုးကြဲလြဲမႈက အဆမ်ားစြာ ကြာဟသြားေလၿပီလား။
x x x x x
လမ္းေခ်ာ္လမ္းလႊဲေလးအေၾကာင္းလည္းေျပာျပခ်င္ပါေသးသည္။ ဘူတာယာဒ္ဝင္းမ်ားမွာ အေၾကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးေၾကာင့္ ရပ္နားထားေသာတြဲမ်ားရွိပါသည္။ ကုန္တင္ရန္ရပ္တန္႔ထားေသာတြဲ၊ ကုန္ခ်ရန္ရပ္တန္႔ ထားေသာတြဲ၊ တြဲပ်က္ျဖစ္ေန၍ ျပဳျပင္ရန္ရပ္နားထားေသာတြဲ၊ စစ္ေဆးေရးအတြက္လာေရာက္ေသာတြဲ စသည့္ တြဲမ်ားပဲျဖစ္သည္။ ယင္းတြဲမ်ား ထားသိုရန္အတြက္ ဘူတာယာဒ္ဝင္းမ်ားတြင္ တြဲခိုလမ္းေလးမ်ားခင္းက်င္းေပးထားပါသည္။ တြဲခိုလမ္းကို လမ္းမႀကီးႏွင့္ ဆက္စပ္ရန္အတြက္ လမ္းလႊဲေလးရွိသည္။
အဲသည္လမ္းလႊဲေလးက တြဲမ်ားကို စက္ေခါင္းႏွင့္ခ်ိတ္ဆက္ၿပီး ရထားတြဲဆိုင္းတြင္ ျဖည့္ခ်ိတ္ သို႔မဟုတ္ ရထားတဲြဆိုင္းမွျဖဳတ္ယူရသည့္ တြဲေရႊ႕လုပ္ငန္း လုပ္႐ုံမွလြဲ၍ အၿမဲဖြင့္ထားရသည္။ လမ္းလႊဲေလးကိုဖြင့္ထားလိုက္ေတာ့ တြဲခိုလမ္းထဲမွာရပ္ထားသည့္တြဲမ်ား တစ္စုံတစ္ခုရဲ႕ ပေရာဂေၾကာင့္ (ေလျပင္းတိုက္၍ျဖစ္ေစ၊ တစ္ဦးတစ္ေယာက္တြန္း လိုက္၍ျဖစ္ေစ) လိမ့္ထြက္ လာသည့္အခါ လမ္းမႀကီးသို႔မေရာက္ရွိေစဘဲ တြဲမ်ားလမ္းေခ်ာ္က်ေအာင္ စီမံထားေသာ လမ္းလႊဲေလးပဲ ျဖစ္ပါသည္။ တြဲတစ္တြဲ ယာဒ္ဝင္းထဲမွာ လမ္းေခ်ာ္က်တာႏွင့္ အဲသည္တြဲ လမ္းမႀကီးေပၚေရာက္ၿပီး စုန္/ဆန္ သြားေနေသာ ရထားႏွင့္တိုက္ခိုက္မိသည့္ ကိစၥမွာ ဘယ္သင္းကအေရးႀကီးသလဲဆိုသည့္အေတြးျဖင့္ ဖန္တီးယူခဲ့ေသာ လမ္းလႊဲေလးပဲျဖစ္ပါသည္။ သူကေတာ့ တြဲကိုလမ္းေခ်ာ္က်ေစေသာ တာဝန္ကိုစီးစီးပိုင္ပိုင္ယူထား ရသည္မို႔ သူ႔အမည္ လမ္းေခ်ာ္လမ္းလႊဲေလးကို တစ္ခ်ိဳ႕က ေဂ်ာက္ပိြဳင့္(ေခ်ာက္ပြိဳင့္)ဟုပင္ ခ်ိဳးခ်ိဳးႏွိမ္ႏွိမ္ ေခၚတတ္ၾကသည္ေလ။ ေထာင္ေခ်ာက္ လို႔လည္းသတ္မွတ္၍ မရေကာင္းဟုထင္သည္။
ျပင္းထန္ႀကီးမားေသာ၊ မေတြးဝံ့ေအာင္ပင္တုန္လႈပ္ဖြယ္ျဖစ္ႏိုင္ေသာ အထိအခိုက္ကိုေရွာင္လႊဲေပးႏိုင္သည့္ လမ္းလႊဲေလးကို လမ္းေခ်ာ္လမ္းလႊဲဆိုသည့္ အမည္ေလးကပဲ လိုက္ဖက္သည္ဟုထင္သည္။ ေဂ်ာက္ပြိဳင့္ဆိုသည့္အေခၚအေဝၚေလး မရွိေစခ်င္ပါ။
 ( ႏွစ္ )
လမ္းလႊဲေလးမ်ားႏွင့္အၿမဲထိေတြ႕လုပ္ကိုင္ေနရေသာ ဝန္ထမ္းေလးမ်ားကိုေတာ့ လမ္းခြဲကိုင္ဟု ျမန္မာမႈ ျပဳထားပါသည္။ အဂၤလိပ္ ကိုလိုနီေခတ္မွာေတာ့ ''ဂ်မဒါ''ဟုေခၚခဲ့သည္။ Jamedar ဆိုသည့္ ဟိႏၵဴစကားက ဆင္းသက္လာေသာ ေဝါဟာရျဖစ္ပါသည္။ ျမန္မာအဘိဓာန္မွာေတာ့ ဂ်မဒါကို လုံၿခဳံေရးဆိုင္ရာအမႈထမ္းတစ္စု ကို အုပ္ခ်ဳပ္ရသူ၊ အိႏၵိယတပ္တြင္အရာရွိငယ္အဆင့္တစ္မ်ိဳးဟု ေဖၚျပထားသည္။ ေသခ်ာတာကေတာ့ ဂ်မဒါသည္အရးပါေသာ ဝန္ထမ္းပဲျဖစ္သည္။ ဂ်မဒါပဲေခၚေခၚ၊ လမ္းခြဲကိုင္ပဲေခၚေခၚ လမ္းလႊဲမ်ားကိုကြၽမ္းက်င္ ပိုင္ႏိုင္စြာ ကိုင္တြယ္ရေသာဝန္ထမ္း၏ အေရးပါမႈက ထိပ္ဆုံးေနရာမွာရွိေနသည္ဟု ကြၽန္ေတာ္ကေတာ့ သတ္မွတ္ ထားၿမဲျဖစ္ပါသည္။
( သုံး )
ဦးတည္ရာလမ္းေၾကာင္းမွ အျခားလမ္းတစ္လမ္းသို႔ ေျပာင္းေရႊ႕ေပးႏိုင္ေသာအဝင္လမ္းလႊဲကေလး ...။ လမ္းလႊဲလွ်ာကပ္ သည္ျဖစ္ေစ၊ မကပ္သည္ျဖစ္ေစ လမ္းမေပၚသို႔အတိမ္းေစာင္းမရွိ၊ ေရာက္ေစေသာ အထြက္လမ္းလႊဲကေလး ...။ လြတ္ထြက္၊ လိမ့္ထြက္လာေသာတြဲမ်ား လမ္းမႀကီးေပၚေရာက္ရွိၿပီး မေတာ္တဆမႈမျဖစ္ေစေရးတားဆီး ေပးသည့္ လမ္းေခ်ာ္လမ္းလႊဲကေလး ...။ လမ္းလႊဲေလးမ်ား၏ အဓိပၸါယ္၊ စြမ္းေဆာင္ရည္ကို အျပည့္အစုံမဟုတ္ေသာ္ျငား ႐ိုးတိုးရိပ္တိတ္မွ် သိရွိၿပီဆိုလွ်င္ေတာ့
သက္ရွိလူသို႔ပုံပမာထားေရြးခ်ယ္ေစခ်င္ပါသည္။
အဝင္လမ္းလႊဲေလးကိုပဲ ေရြးမွာလား ...
အထြက္လမ္းလႊဲေလးကိုပဲ ေရြးမွာလား ...
လမ္းေခ်ာ္လမ္းလႊဲေလးကိုပဲ ေရြးမွာလား ... ကြၽန္ေတာ္သိခ်င္လြန္းလွပါသည္။
ကြၽန္ေတာ္ကဲ့သို႔ပဲ လမ္းခြဲကိုင္(ဂ်မဒါ)ေလးမ်ားကလည္း သိခ်င္လိမ့္မည္ထင္ပါသည္။

ရဲသွ်မ္း

'' ဆူးမ်ား ''


( တစ္ )
လြန္ခဲ့ေသာ ႏွစ္ ၃ဝ ဝန္းက်င္ကျဖစ္ပါသည္။
ဟိုတုန္းက အေခၚ မႏၲေလးဝိဇၨာသိပၸံတကၠသိုလ္ MASU (Mandalay Arts and Science University) မွာ ဘူမိေဗဒဘာသာရပ္ အထူးျပဳယူခဲ့ေသာ ကြၽန္ေတာ္တ႔ိုနယ္ေက်ာင္းသားအမ်ားစုက ေရႊျပည္ေအးအေဆာင္ တြင္ေနရာရပါသည္။ MASUမွာ ေရႊျပည္ေအး၊ ေအာင္မဂၤလာတို႕က အေဆာင္ႀကီးမ်ားျဖစ္ၿပီး (၂)ေယာက္ခန္းမ်ားႏွင့္ ဖြဲ႕စည္းထားပါသည္။ နဒီ၊ ရတနာပံု၊ စပါးဝါ၊ ေဇယ်ာအေဆာင္တို႕က အခန္းဖြဲ႕မရွိ Hall type ျဖစ္သည္။ ပထမႏွစ္၊ ဒုတိယႏွစ္ ေက်ာင္းသားအမ်ားစုေနရေသာ အေဆာင္မ်ားျဖစ္ပါသည္။ ေအာင္မဂၤလာ၊ ေရႊျပည္ေအးတို႕ကေတာ့ တတိယႏွစ္ႏွင့္ ေနာက္ဆံုးႏွစ္ဖိုင္နယ္ေက်ာင္းသားမ်ားအတြက္ ျဖစ္သြား ပါသည္။
ကြၽန္ေတာ္က ေရႊျပည္ေအးေဆာင္ေအာက္ထပ္ ေရးခ်ိဳးခန္းေတြဖက္က အခန္းကိုေရြးခ်ယ္လိုက္ပါသည္။ ကြၽန္ေတာ္တို႕က ေဒသေကာလိပ္ကေန ဒုတိယႏွစ္ေအာင္ၿပီးတတိယႏွစ္မွ MASU ကိုေျပာင္းလာရသည္ဆိုေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔လည္း စတုတၴႏွစ္ေရာက္ေရာ တကၠသိုလ္ႀကီးမွာက တတိယႏွစ္၊ စတုတၴႏွစ္(၂)တန္းႏွင့္ မာစတာ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူတစ္ခ်ိဳ႕သာ က်န္ရွိပါေတာ့သည္။ ပ်ားပန္းခတ္မွ် စည္ကားလွေသာ ေက်ာင္းေတာ္ႀကီး ကား ေက်ာင္းသားဦးေရထက္ဝက္ေလ်ာ့က်သြားျခင္းပဲျဖစ္ပါသည္။ သည္ေတာ့ ေရႊျပည္ေအး၊ ေအာင္မဂၤလာ အေဆာင္ႀကီးမ်ားမွာ ကြၽန္ေတာ္တို႕ေနာက္ဆုံးႏွစ္ေက်ာင္းသားမ်ားသာရွိၿပီး ကြၽန္ေတာ္တို႔အေခၚ တဲေဆာင္မ်ား ျဖစ္သည့္ နဒီ၊ စပါးဝါႏွင့္ ရတနာပုံ၊ ေဇယ်ာ ေဆာင္တို႔မွာ တတိယႏွစ္ေက်ာင္းသားမ်ားထားရွိလိုက္ပါသည္။ ပထမႏွစ္၊ ဒုတိယႏွစ္ေက်ာင္းသားမ်ားကေတာ့ ေဒသေကာလိပ္အသီးသီးမွာ တက္ရတာပဲျဖစ္သည္။ ေက်ာင္းသားေတြနည္းသြားေတာ့ ေရႊျပည္ေအးႏွင့္ ေအာင္မဂၤလာမွာ အခန္းေတြေပါမ်ားၿပီး ကြၽန္ေတာ္တို႔တေတြ တစ္ေယာက္တစ္ခန္း ေနခြင့္ရသြားခဲ့ပါသည္။ ေရခ်ိဳးခန္း၊ ေရအိမ္သာေတြဖက္မွာ ညညက် ''ေက်ာေပါက္'' ႀကီးဆိုသည့္ သရဲရွိသည္ဟု လက္ဆင့္ကမ္းေျပာခဲ့ေသာ ေနာင္ေတာ္ေက်ာင္းသားမ်ား၏စကားကို ျပက္ရယ္ျပဳ ခ့ဲသည့္ ဘယ္သူမွ မေနခ်င္မႏွစ္ၿမိဳ႕ေသာအခန္းကိုမွ ကြၽန္ေတာ္ေရြးခ်ယ္ခဲ့ပါသည္။ ကြၽန္ေတာ့္လိုပဲ ကိုဇင္ေမာ္၊ ကိုဝင္းတင့္၊ ကိုစုိးျမင့္ စသည့္စာေပအႏုပညာခုံမင္သူတို႔ကလည္း ေအးေအးေဆးေဆးေနရသည့္ ေခ်ာင္က်က် ကြၽန္ေတာ့္အခန္းႏွင့္ကပ္လ်က္အခန္းေတြကိုပဲ ေရြးခ်ယ္ခဲ့ၾကပါသည္။ ေဒးေက်ာင္းသားေတြျဖစ္ၾကေသာ ကိုကိုေထြး၊ ေအာင္ႀကီး၊ ေအာင္ႏိုင္ျမင့္၊ ကိုၫိဳ၊ ေက်ာ္စုိးဝင္း၊ ေမာင္ေမာင္ စသည့္ စာသမားမ်ားကလည္း ကြၽန္ေတာ္တို႔အခန္းမွာ လာစုၾကသည္။ သည္ေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔၏ ေရႊျပည္ေအး ေဆာင္ ေရခ်ိဳးခန္းဘက္အခန္း တစ္ဝိုက္ကေတာ့ ကဗ်ာေရ းဖြဲ႕သူ၊ ဝတၴဳတို/ရွည္ ေရးဖို႔ႀကိဳးစားေနသူ၊ ပန္းခ်ီကား ေတြ အေျမာက္အမ်ားဆြဲ ေလ့က်င့္ေနသူတို႔၏ ရိပ္ၿမဳံေလးေတြ ျဖစ္မွန္းမသိျဖစ္လာပါသည္။
ကြၽန္ေတာ္တို႔ေက်ာင္းသားေဆာင္ေတြတင္မဟုတ္ဘဲ ေက်ာင္းသူေဆာင္မ်ားျဖစ္ေသာ ျမတမာ၊ သစၥာ၊ ေရႊမန္းေဆာင္တို႔မွာလည္း ေက်ာင္းသူမ်ားအနည္းအက်ဥ္းသာရွိပါေတာ့သည္။ မႏၲေလးႏွင့္အလြန္းနီးေသာ ေက်ာက္ဆည္၊ စဥ့္ကိုင္တို႔မွ ေက်ာင္းသူမ်ားပင္ အေဆာင္ေနခြင့္ရသည္အထိ ေက်ာင္းသား/သူ အင္အား နည္းသြားခဲ့ပါသည္။
ဆရာတင္မိုး၊ ဆရာေမာင္စြမ္းရည္၊ ဆရာၾကည္ေအာင္၊ ဆရာကိုေလး(အင္းဝဂုဏ္ရည္)တို႔ ကဗ်ာခ်ိဳခ်ိဳေလးမ်ား ဖြဲ႕ခဲ့ေသာ ေရနီေျမာင္းလည္းမစည္ကားေတာ့။ ရာဇာတ္ စာၾကည့္တိုက္မွာလည္း စာဖတ္သူေတြသိပ္မရွိ၊ အင္းဝေဟာမွာလည္း စာတမ္းဖတ္ပြဲ၊ စာေပေဟာေျပာပြဲေတြ ဆိတ္သုဥ္းခဲ့ေလသည္။ သို႔ေပမယ့္လည္း ဘူမိေက်ာင္းသားတို႔၏ ေက်ာက္႐ိုင္း၊ ႐ူပေဗဒေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူမ်ား၏ ဟင္းလင္းျပင္ နံရံကပ္စာေစာင္ မ်ားကေတာ့ ေက်ာင္းမဂၢဇင္းတစ္အုပ္အလား အေရာင္းအေသြးစုံ၊ က႑စုံျဖင့္ထင္ရွားခဲ့ပါသည္။ နံရံကပ္ စာေစာင္ကို လႏွင့္ခ်ီျပသႏိုင္ခဲ့ျခင္းကိုက အႏုပညာအရည္အေသြး၊ စာအဆင့္အတန္းမနိမ့္က်ခဲ့တာေၾကာင့္ဟု အားျပည့္အင္ျပည္ျ့ဖင့္ ရဲတင္းစြာေျပာရမွာပဲျဖစ္သည္။
x x x x x
ေရႊျပည္ေအးေဆာင္ အခန္း(၃၄)မွာ ကြၽန္ေတာ္ ရွိေနသည္။ ကြၽန္ေတာ့္အခန္းမွာ စာအုပ္ေတြအမ်ားႀကီး ရွိပါသည္။ ကြၽန္ေတာ္ ေနာက္ဆုံးႏွစ္ေက်ာင္းသားျဖစ္ေတာ့ အေဖက တစ္လ ၄ဝဝ က်ပ္ပို႔ေပးပါသည္။ အေဆာင္လခ ၁၂ဝ က်ပ္၊ ေက်ာင္းလခ ၃ဝ က်ပ္၊ ေမဂ်ာေၾကး အသင္းအဖြဲ႕ေၾကးက ၁ဝ က်ပ္ေလာက္ဆိုေတာ့ ကြၽန္ေတာ္ သက္ဆိုင္ရာအလိုက္ေငြးသြင္းၿပီးခ်ိန္မွာ ၂၄ဝ က်ပ္ အပိုထြက္ေနပါသည္။ လစဥ္ထုတ္ မဂၢဇင္းထဲက မိုးေဝႏွင့္ ႐ႈမဝ ဝယ္လိုက္တာက ၁၃ က်ပ္ပဲက်သည္။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ လစဥ္ ၄ဝ က်ပ္ဖိုးခန္႔ေတာ့ စာအုပ္ဝယ္ျဖစ္ ပါသည္။ ကိုစိန္မိုး၊ ဥတၱရလြင္ျပင္၊ ကိုသန္းေဌး၊ ေဒါင္းအိုးေဝ၊ ကိုထြန္းထြန္းတို႔၏ စာအုပ္ဆိုင္မ်ားမွာ အေဟာင္း၊ အေကာင္းေလးေတြအမ်ားႀကီးမို႔ ကြၽန္ေတာ့္မွာ စာအုပ္အမ်ားႀကီးစုေဆာင္းလိုက္ႏိုင္ပါသည္။ ကြၽန္ေတာ္က စာအုပ္ေတြကို ဝယ္စုရတာဝါသနာပါၿပီး စာအုပ္မ်ားကို ငွားရမ္းဖို႔မွာလည္း မတြန္႔တိုတတ္ပါ။ သည္ေတာ့ ကြၽန္ေတာ့္အခန္းေလးထဲမွာ ဆရာဒဂုန္တာရာရွိသည္။ လူထုဦးလွ၊ လူထုေဒၚအမာသမီးခင္ပြန္းရွိသည္။ ေဒါက္တာသန္းထြန္းရွိသည္။ ေဒၚခင္ေဆြဦးရွိသည္။ မိုးမိုး(အင္းလ်ား)ရွိသည္။ မစႏၵာရွိသည္။ သိန္းသန္းထြန္း ရွိသည္၊ ခ်စ္ဦးညိဳရွိသည္။ ႏိုင္ဝင္းေဆြရွိသည္။....ရွိသည္။ စားပြဲေပၚမွာ၊ စာအုပ္စင္ေလးမွာ၊ ကုတင္ေဘးမွာ စာအုပ္ေတြအထပ္လိုက္ရွိေနခဲ့သည္။ ေနာက္ဆုံးႏွစ္စာေမးပြဲေျဖဆိုၿပီးမွ မိဘရပ္ထံျပန္သယ္ရမည့္ စာအုပ္ေတြ ပဲျဖစ္ပါသည္။ ကြၽန္ေတာ္က ကြၽန္ေတာ့္အခန္းကို စာၾကည့္တိုက္အငယ္စားေလးတစ္ခုအျဖစ္ ရည္ရြယ္ခဲ့ပါသည္။ ဤသည္ကပင္ ကြၽန္ေတာ္၏ မိုက္မဲမႈျဖစ္သည္ဟုထင္ပါသည္။
x x x x x
တစ္ရက္မွာေတာ့ ကြၽန္ေတာ့္အခန္းထဲသို႔ တစ္ျခားေမဂ်ာမွ ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္ဝင္လာၿပီး စာအုပ္ ငွားပါသည္။ ကြၽန္ေတာ္ ၾကည္ျဖဴစြာပဲ ႀကိဳက္တဲ့စာအုပ္ငွားသြားဖို႔ ခြင့္ျပဳေပးခဲ့ရာ ထိုေက်ာင္းသားက ႐ႈမဝ မဂၢဇင္းငွားသြားပါသည္။ တစ္ေဆာင္တည္းေနေသာ္လည္း ေမဂ်ာမတူသည့္အျပင္ အေပၚထပ္အခန္းမွ ျဖစ္တာေၾကာင့္ ရင္းရင္းႏွီးႏွီးရွိလည္း မရွိလွပါ။ သို႔ေသာ္စာအုပ္ငွားသည့္ကိစၥအေပၚမွာေတာ့ ကြၽန္ေတာ္အႏွေမ်ာ မရွိခဲ့ပါ။ စာဖတ္လိုသူအတြက္ ဖတ္လိုေသာစာအုပ္တစ္အုပ္ငွားရမ္းေပးႏိုင္ေသာ ပီတိကို ကြၽန္ေတာ္ခုံမင္ခဲ့ ပါသည္။ သို႔ေသာ္ ¤င္းပီတိကား ခါးသက္ေသာ၊ ေအာ့ႏွလုံးနာစရာျဖစ္ေသာ အစိုင္အခဲျဖစ္သြားခဲ့ပါသည္။
႐ႈမဝ မဂၢဇင္း စာအုပ္ငွားသြားၿပီးေနာက္ရက္မွာပဲျဖစ္သည္။ ကြၽန္ေတာ့္အေဆာင္ေရအိမ္ဝင္ေတာ့ အညစ္အေၾကး သုတ္သင္ၿပီးထည့္သည့္စကၠဴျခင္းထဲမွာ ႐ႈမဝမဂၢဇင္း၏ စာမ်က္ႏွာ ၂-၃ ရြက္ကို ေတြ႕လိုက္ရျခင္းပဲျဖစ္သည္။ ေရအိမ္အခန္း ၂ဝ ေလာက္မွာ မွ ကြၽန္ေတာ္ဝင္ေသာအခန္းတြင္ တိုက္ဆိုင္စြာလာေတြ႕တာပါပဲ။ တကၠသိုလ္ ေက်ာင္းသားျဖစ္ေသာ္လည္း ေရအိမ္ဝင္တာကအစ သန္႔ရွင္းစင္ၾကယ္ေအာင္ ေရမသုံးဘဲ စကၠဴသုံးေသာ ေက်ာင္းသားေတြအမ်ားႀကီး ထဲမွာမွ ¤င္းကေတာ့ အနိမ့္က်တကာ့အနိမ့္က်ဆုံးသူျဖစ္ေနၿပီေကာ။ ကြၽန္ေတာ့္ ေဒါသဒီဂရီကေတာ့ အထြတ္အထိပ္ေရာက္ေနပါၿပီ။ ႐ႈမဝမဂၢဇင္း ငွားသြားေသာေက်ာင္းသားအခန္းဆီ ဂမူး႐ႈးထိုး ထြက္သြားလိုက္သည္။ ေရႊျပည္ေအးေဆာင္ အေပၚထပ္ ေအာင္မဂၤလာေဆာင္ဘက္အျခမ္းကအခန္းကို ေရာက္ေတာ့ အခန္းတံခါးပိတ္ထားပါသည္။ အိပ္ေနဟန္တူသည္။ အျပင္ကေသာ့ခတ္မထားတာမို႔ အတြင္းမွာ လူရွိေနေၾကာင္း ထင္ရွားပါသည္။ ကြၽန္ေတာ္အခန္းတံခါးကို ၃-၄ ခ်က္ ေဆာင့္ကန္ပစ္လိုက္သည္။ ကြၽန္ေတာ့္ ကန္ခ်က္က ထိုစဥ္က ကမၻာေက်ာ္ နာမည္ႀကီးေဘာလုံးသမား မာရာဒိုနာ ထက္ေတာင္ျပင္းသြားသလားမသိပါ။ အခန္းထဲက သေကာင့္သား တံခါးကို ဝုန္းကနဲဖြင့္ၿပီး ကြၽန္ေတာ့္အား စားမတတ္ဝါးမတတ္ စူးစူးရဲရဲ ၾကည့္ေန ပါသည္။
''ဘာျဖစ္တာလဲကြ...ဘယ္ေလာက္မ်ားမ်ားေသေရးရွင္ေရးျဖစ္ေနလို႔ အခန္းတံခါးကို လာၿပီး ေျခေထာက္နဲ႔ ကန္ရတာလဲ...မင္းလူမႈေရးနားမလည္ဘူးလား''
ေဟာဗ်ာ၊ ငျပဴးကျပဲ။ ကြၽန္ေတာ္ သူ႕ရဲ႕ေဒါသအေငြ႕ေတြထြက္ေနသည့္ မ်က္လုံးကို သူ႔ထက္ပိုေသာ အလွ်ံညီးညီး ေဒါသမီးေတာက္မီးလွ်ံတို႔ျဖင့္ ျပန္ၾကည့္လိုက္သည္။
''ဘယ္မလဲ...မင္းငါ့ဆီက ငွားသြားတဲ့မဂၢဇင္း''
သူ ကြၽန္ေတာ့္အေျပာေၾကာင့္ ေၾကာင္အမ္းအမ္းျဖစ္သြားသည္။
'' မင္းစာအုပ္ျပန္မေပးဘဲ ေနမွာမို႔လား...မင္းကအေရးတႀကီးျပန္လာေတာင္းရေအာင္''
''ငါ့ပစၥည္းငါျပန္ေတာင္းတာကြာ...မင္းအပိုေတြေျပာမေနနဲ႕''
ကြၽန္ေတာ့္ေဒါသက ေခါင္းဖ်ားထိေနၿပီဆိုေတာ့အသံကလဲ တုန္ခါလိႈင္းထၿပီး လိုသည္ထက္ပိုက်ယ္ ေနသည္။
သူက ကုတင္ေျခရင္းရွိ ေသတၱာေပၚကေန ႐ႈမဝမဂၢဇင္းစာအုပ္ကို ပစ္ေပးေတာ့ ကြၽန္ေတာ္က ဖမ္းယူၿပီး ဒေရာေသာပါးပဲ စာမ်က္ႏွာေတြကို လွန္ေလွာလိုက္သည္။ ေတြ႕ၿပီ စုတ္ၿဖဲထားေသာေနရာ။
'' ေဟာ့ဒီမွာ မင္းစာရြက္ေတြ စုတ္ၿဖဲထားတယ္... အဲ့ဒီစာရြက္ေတြငါဘယ္မွာေတြ႕ခဲ့တယ္မွတ္လဲ... အိမ္သာထဲမွာကြ...အိမ္သာထဲမွာ ...ေတာက္ ေအာက္တန္းက်တဲ့ေကာင္''
''ဘာကြ ...မင္းစာအုပ္တစ္အုပ္နဲ႕ ေပါက္ကြဲေနရေအာင္ မင့္စာအုပ္က ဘယ္ေလာက္တန္လို႔လဲ''
''စာအုပ္တန္ေၾကးကို ပိုက္ဆံနဲ႕လာျဖတ္မေနနဲ႕၊ သူမ်ားဆီကစာအုပ္ကို အလြယ္တကူငွားၿပီး အိမ္သာသုံး စကၠဴလုပ္သြားတဲ့ မင္းရဲ႕ေအာက္တန္းက်တဲ့လုပ္ရပ္၊ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားျဖစ္ၿပီး လမ္းေဘးကေလကေခ်လို ျပဳမူတဲ့မင္းလုပ္ရပ္ေတြကို ရြံလြန္းလို႔လာေျပာတာ...မင္းလိုေကာင္မ်ိဳးနဲ႔ ငါတကၠသိုလ္မွာအတူတက္ခဲ့ဖူးတယ္ ဆိုတာ ေနာင္တစ္ခ်ိန္ေျပာရမွာေတာင္ပါးစပ္သနတယ္၊ ရွက္တယ္။ ဒါပဲ မင္းငါ့စာအုပ္ျပန္ေလ်ာ္ေပး။ ေနာက္ ဘယ္ေတာ့မွ ငါနဲ႔လာမဆက္ဆံနဲ႔။''
ကြၽန္ေတာ္ မီးကုန္ယမ္းကုန္ေပါက္ကြဲၿပီး ျပန္ထြက္လာလိုက္သည္။
'' ေတာက္ ...စာအုပ္မ်ား သူ႔အေမလင္က်ေနတာပဲ ျဖစ္ေနလိုက္တာ''
ကြၽန္ေတာ္ၾကားလိုက္ရေပမယ့္ ျပန္ၿပီးခဲ်မေနေတာ့ပါ။
''ဟုတ္တယ္ကြာ စာအုပ္ကိုအေဖလိုခ်စ္တာ'' စိတ္ထဲကေျပာသည့္စကား။ သည္ေမာင္ၾကားလဲ ခံစားတတ္မယ္မထင္ပါဘူး။
x x x x x
လြန္ခဲ့ေသာႏွစ္ ၃ဝ ခန္႔က စာအုပ္တစ္အုပ္ႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး မေမ့ႏိုင္ေသာျဖစ္ရပ္ပဲျဖစ္သည္။ မဂၢဇင္း စာမ်က္ႏွာမ်ားကို အိပ္သာသုံးစကၠဴအျဖစ္ အသုံးျပဳခဲ့သည့္ စိတ္ဓါတ္ေရးရာ ဖိနပ္ေအာက္ေျခသို႔ ေရာက္ခဲ့ေသာ သူ႕ကို ကြၽန္ေတာ္စဥ္းစားပုံေဖၚၾကည့္ေတာ့ ပါးပါးေလးေတာင္ေဖၚလို႔မရ။ ဘယ္ေမဂ်ာ၊ နာမည္ဘယ္သူ၊ ဘယ္ၿမိဳ႕က၊ ပုံပန္းဘယ္လို...ေရးေရးမွ် ေပၚမလာေတာ့။
ေသခ်ာပါသည္။ အဲ့သည္ အခ်ိန္ကတည္းက စာအုပ္ေတြအေပၚယုတ္ညံ့ေသာစိတ္ ထားခဲ့ေသာ သူသည္ ကြၽန္ေတာ့္ ေဒါသစက္ကြင္းထဲမွာ အရည္ေပ်ာ္က်ၿပီး ကြၽန္ေတာ့္အာ႐ုံထဲမွ လြတ္ထြက္ သြားခဲ့တာပဲျဖစ္ပါမည္။
(ႏွစ္)
ကြၽန္ေတာ္တို႔ ကုမၸဏီသို႔ CEO အသစ္ေရာက္လာၿပီး တစ္ပတ္ေလာက္မွာ ကြၽန္ေတာ္ကိုေခၚေတြ႕သည္။ ကြၽန္ေတာ္ CEO ႐ုံးခန္းထဲေရာက္၊ ဆက္တီခုံေလးမွာထုိုင္ေတာ့ ပုဂၢိဳလ္က ဆုံလည္ကုလားထိုင္မွထကာ ကြၽန္ေတာ္ႏွင့္ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ခုံတြင္လာထိုင္သည္
''ကြၽန္ေတာ့္ကို မွတ္မိလား၊ ကြၽန္ေတာ္တို႔မႏၲေလးတကၠသိုလ္မွာအတူတက္ခ့ဲဖူးတယ္ေလ''
ကြၽန္ေတာ္ သူ႔မိတ္ဆက္ ေျပာစကားအရ ေက်ာင္းေနဖက္သူငယ္ခ်င္းေတြထဲက ဘယ္သူျဖစ္မလဲ၊ အေျပးအလႊားစဥ္စားသည္။ သို႔ေသာ္ ဘယ္လိုမွအမွတ္မရ။
'' ေဆာရီး ..ကြၽန္ေတာ္မမွတ္မိဘူးျဖစ္ေနတယ္...ဘယ္ေမဂ်ာကလဲဗ်ာ၊ အေဆာင္ေနခဲ့ေသးလား''
ဟက္ ကနဲ သူရယ္ေတာ့ သူ႔ရယ္သံက ေျခာက္ေသြ႔သလိုပါပဲ၊ အသက္မပါဟု ခံစားမိသည္။
''ေအးဗ်ာ ...ကြၽန္ေတာ္ကလည္း ေက်ာင္းၿပီးကတည္းက သင္တန္းပါသြားတာဆိုေတာ့ ...အင္း ..ႏွစ္ ၃ဝ ေလာက္ၾကာေရာေပါ့။ ကုမၸဏီမွာ ရွယ္ယာထည့္ထားတာၾကာၿပီ၊ အခုမွ ကုမၸဏီကို ဝင္လာတာ၊ တုိက္တိုက္ဆိုင္ဆိုင္ဗ်ာ ဒီမွာခင္ဗ်ားနဲ႔လာေတြ႕ရတယ္''
သူေျပာေနသည့္အခ်ိန္မွ ကြၽန္ေတာ့္မွတ္ဥာဏ္ရွိ သိမ္းဆည္းထာေသာ ႐ုပ္ပုံမ်ားကို ေဖာ္ႀကည့္ေနမိသည္။ ကြၽန္ေတာ့္မွတ္ဥာဏ္ေတြ ခ်ိဳ႕ယြင္းေနပါၿပီ။
'' ကြၽန္ေတာ္တို႔ႏွစ္က ေက်ာင္းသားနည္းတယ္၊ ကြၽန္ေတာ္နဲ႔ Same Batch ဆိုရင္ CEO ကို မွတ္မိဖို႔ ေကာင္းတယ္။ အခုကြၽန္ေတာ္ ဘယ္လိုမွ ပုံေဖာ္လုိ႔မရဘူးဗ်ာ''
'' အဟင္း ..ခင္ဗ်ားမမွတ္မိေပမယ့္ ကြၽန္ေတာ္ကေတာ့ ခင္ဗ်ားကို အၿမဲတမ္းသတိရမွတ္မိေနတယ္၊ ခင္ဗ်ားသတိရေအာင္ ကြၽန္ေတာ္အစေဖာ္ေပးမယ္။ ကြၽန္ေတာ္ ေရႊျပည္ေအးေဆာင္ အေပၚထပ္မွာေနခဲ့တယ္။ ခင္ဗ်ားဆီကေန မဂၢဇင္းတစ္အုပ္ငွားဖတ္ခဲ့ဖူးတယ္ေလ''
x x x x x
လြန္ခဲ့ေသာႏွစ္ ၃ဝ ကကြၽန္ေတာ္ ေျပာခဲ့သည့္
'' မင္းလိုေကာင္မ်ိဳးနဲ႔ ငါတကၠသိုလ္မွာ အတူတက္ခဲ့ဖူးတယ္ဆိုတာ ေနာင္တစ္ခ်ိန္ေျပာရမွာေတာင္ ပါးစပ္သနတယ္၊ ရွက္တယ္'' ဆိုေသာစကားကို အတိအက်ျပန္မွတ္မိေနသည့္အတြက္ ကုိယ္မွတ္ဥာဏ္ကို အံ့ၾသလို႔ေနသည္။
အခုေတာ့ အခန္းထဲရွိ ေလေအးစက္က အေအးလိႈင္းထုတ္တာလား၊ အပူလိႈင္းထုတ္တာလား ေဝခဲြရ ခက္ေလာက္ေအာင္ ကြၽန္ေတာ့္မွ ေခြၽးစို႔လို႔ေနပါသည္ေလ။


ရဲသွ်မ္း